Dahab, 19 - 25 augustus

24 augustus 2010 - Dahab, Egypte

allrighty ....  BEN VERTROKKEN !!!!!

mijn reis is prima verlopen ... vlotte overstap en bagage was er ook bij, gelukkig.  wel effe gestressed, moet ik toegeven :-)

eerste halte : Cairo, Egypt .... en t is superheet hier, amai kreeg klopke toen ik van  het vliegtuig stapte
In sharm el sjeik stonder en een taxi chauffeur op mij te wachten die mij naar het "camp" gebracht heeft.
dat is eenguesthouse in de vorm van een vakantiedorpke met een stuk of 30 kamers waar ik nu verblijf , kost 3 euro per nacht, voor een simpele kamer met fan .. geen airco.. maar als het snachts te warm wordt ga ik gewoon op het dak liggen , daar ligt een chillhoek met matrassen , om onder de blote sterrenhemel te slapen. prachtig.  heb de eerste nacht een vallende ster gezien.  elke nacht om 4 uur begint de imaam te kelen " alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah akbaaaaaaaaaar.." en dan beginnen alle katten en honden in de buurt mee te janken. da went wel .

heb hier al leuke dingen gedaan...eerste avond bij nathalie thuis gaan eten en daarna gaan feesten (t is weer meteen goe scheef gegaan... nath in het zwembad beland, ikke verpletterd door ne dikke kerel, en daarna ben ik op iemand zijn hoofd gaan zitten ??... alle, ge kent da wel he) .  Nathalie woont sinds november in Dahab met haar vriend Jack. en er woonde hier nog een belgische vriend van haar, Timothy, maar die is vandaag (dinsdag) net naar huis gegaan. eergisteren gaf hij een afscheidsfeesje ergens op  een verlaten strand , met drank, meer drank,  BBQ, djembe en digeridoo , en wat vrienden. echt de max. super sfeertje ... super geamusseerd .

ben ook een dag naar "the blue hole" gegaan, dat is een bekende duikspot in Dahab ... een 80 meter diep gat . aan de ingang hangen allemaal naamplaatjes van mensen die daar gestorven zijn.  te diep willen gaan, of andere duikaccidenten. Er gaat een legende dat de ziel van de dochter van een of andere sjeik gevangen zit  en van tijd tot tijd een paar mensen oppeuzelt, t is maar da ge het weet he.  Ik ben daar dus ni gaan duiken, maar gaan snorkelen aan de koralen aan de bovenkant ervan.  echt prachtig , en vandaag ga ik voor de eerste keer echt  duiken... ben benieuwd. dan kan ik binnekort ook eens in de blauw gat gaan zien hoedat dat daar met die dochter van de sjeik zit.

Onderweg naar de blue hole effe het "toeristische centrum" verlaten en gezien hoe de mensen in het verder gelegen dorp wonen ... stap terug in de tijd. de slager vilt zn kippen gewoon op het straat voor zn winkel, mannen liggen te slapen in de schaduw van een monument . overal schapen en kamelen. zag zelfs een pick up  jeep voorbijrijden met ne kameel in de koffer . serieus.

verder is Dahab een slaperig hipie stadje , een beetje half afgebroken en overal vol vuilnis en leegstaande halfafgewerkte huizen... maar het heeft toch wel een bepaalde charme... iets ruig en onaangetast.   hier is het massatoerisme nog ni doorgedrongen.  Geen grote hotels hier, of toch ni veel.  Echt nog een bedouinen dorp met al een paar westerse invloeden.  de mensen hier zijn egyptenaren en bedouinen .  ik zie op het eerste zicht het verschil nog niet zo heel goe maar heb gemerkt dat er degelijk een onderscheid is,  maar ze proberen allebei constant dingen te verkopen , en u binnen te lokken in hun shop. De jongens in ons camp zijn wel supertoffe gasten, en betrouwbaar.  Er loopt hier ook altijd een horde klein kinderen rond die allemaal zot zijn van nathalie. ..en van geld, "you want to buy bracelets ? bracelets? huh? you promised..." Zijn wel schatjes verder.

binnenkort meer nieuws

grtjs,
Mich x

1. eline:
    26 augustus 2010
    Amai, de MAX! De kriebels beginnen te komen. Leuke fotos en leuke blog: Let your yourney begin (continue)! Hopelijk tot in Azie!! x
  2. Saartje wiebelstaartje:
    26 augustus 2010
    Michke!!!!! You started indeed! Amai geeft me absoluut ook weer kriebels!!! Je bent een van de gelukkigen lieverd! Sla alles op, schrijf je diepste geheimen en memories (ALS ze niet op de blog kunnen :-)) ook neer in je special book! Hou je goed schat, je hebt officieel je eerste blog-fan!!! Xxx sarah
  3. Ivo:
    27 augustus 2010
    heey Mich, Da ziet er er zaalig uit ginder!probeert wa zon en warmte over te sturen na hier! geniet ermaar goe van ginder! Veel groeten uit den Belgique !!! x
  4. Martijn:
    geef er een lap op!!!!!
    reis van je leven.
    grt tijn
  5. Kimmeke:
    27 augustus 2010
    Amai, zaaaaalig!! Ben jaloers! Krijg ook al zin om te gaan! Geniet ervan en keep us posted! ;) xxx
  6. Niki:
    heey Michèle,

leuk om iets van u te horen uit het verre Egypte! Het klinkt allemaal superleuk en de foto's zien er geweldig uit. Ik kijk er al naar uit om de reis verder te zetten in Thailand! Geniet er nog van! :)xxx
  7. Gerrit:
    27 augustus 2010
    Back in to time , when the only people are egyptians ,
    ziet er tof uit om te beginnen , kunnen je blog goed
    lezen en ook supertoffe foto's , hopelijk kunnen we je
    blijven volgen van hieruit , kusjes van mama en gerrit
    xxx
  8. Suzan:
    27 augustus 2010
    IN EGYPTE?!? WAT LEUK! T is een poos dat ik je gezien hebt en geschreven hebt, maarre wat leuk om je avontuur zo mee te beleven! Weer wat anders dan snowboarden. Dikke kus! Suzan
  9. Kiki:
    28 augustus 2010
    Hey Michke! Toffe blog! Ik ga zeker alles op de voet volgen wat je doet zenne! Zalig, echt. Ik ben blij dat ge u goed hebt en chapeau da ge dat doet! Kijk al uit naar uw volgende "ervaringen" :-)
    Take care and have fun! xxx
  10. Frank:
    30 augustus 2010
    Rood-Bolleke ,

Tof me op de hoogte te houden van je avontuur , echt interessant .Als je ergens een klant tegenkomt voor Chemie , stuur de aanvraag , ik voorzie commissie ! (:-)))
    Vergeet niet eens op de rug van een Arabische volbloed of Berber , wat woestijn te verkennen .

Frank &&&.
  11. Michèle:
    30 augustus 2010
    merci voor de leuke comments :-)
    ik denk aan julie...