Cancun, Mexico 8-14 april 2017

8 april 2017 - Cancún, Mexico

Back in Cancun, maar oh jee wat een timing... het is nèt Semana Santa (Paasvakantie). In het diep katholieke Mexico is dit één van de belangrijkste (zo niet dé belangrijkste) vakantie van het jaar. Naast het gewoonlijke toerisme in Cancun, worden de stranden nu ook nog eens overspoeld met hordes Mexicanen die met de ganse familie Pasen komen vieren. Het is er echt koppenlopen. Nergens een parkeerplek vrij, aanschuiven voor een ijsje, aanschuiven voor de WC, overal super veel volk, de prijzen in de winkels ineens maal drie. Playa Delfines, zowat het populairste strand van heel Cancun, ziet er uit als een festivalweide, zwart van het volk en overal afval. We dachten hier rustig te kunnen kamperen, maar dat wordt het al zeker niet. Dan maar op zoek naar een andere plek.

Aan de andere kant van Cancun vinden we een veel kleiner strand, met gelukkig wat minder volk, maar toch is er ook hier geen ontkomen aan de feestdrukte. Vooral s'nachts dan. In Mexico betekent feesten : 'je auto parkeren naast een groene Combi waarin mensen proberen te slapen, de 4 deuren plus koffer wagewijd opzetten, reggeaton uit de speakers knallen, bier drinken en naast de auto staan dansen'. De gemiddelde Mexicaanse parking-rave duurt tot een uur of 4 à 5 s'nachts, en iedereen mag daar van meegenieten.

En Semana Santa had nog een andere verassing voor ons in petto, onze tarjeta bleek dan eindelijk aangekomen te zijn bij het lokale DHL kantoor, maar dit bleek dan helaas 4 dagen gesloten te zijn door de feestdagen. Wij dus gedoemd tot nog eens 4 slapeloze nachten. En dan eindelijk, op 14 april kwam de verlossing. Trots als een pauw kwam Marco met zijn Tarjeta uit het DHL kantoor gelopen. We zijn in de auto gesprongen en onmiddelijk vertrokken. THE ROADTRIP IS ON !!!!!!